Tworzenie identyfikacji marki
Tworzenie identyfikacji marki
Silna tożsamość marki nie powstaje z dnia na dzień. Nie możesz po prostu wybrać kilku kolorów i przypadkowo skleić logo. Musisz strategicznie podejść do swojego projektu, aby zbudować tożsamość, która naprawdę odzwierciedla Twoją markę i może Cię wspierać w miarę rozwoju. Wymaga to głębokiego myślenia, zespołu z silnymi umiejętnościami komunikacyjnymi i projektowymi oraz dogłębnego zrozumienia tego, kim jesteś, co robisz i jak chcesz zaprezentować swoją markę światu.
Ta praca nie jest łatwa, ale jednocześnie najważniejsza, jaką może wykonać każda marka. Więc jeśli masz zamiar to zrobić, równie dobrze możesz zrobić to we właściwy sposób. Co powinno się składać na identyfikację marki? Od czego i jak zacząć? Kto powinien być zaangażowany?
Nie martw się. Dzięki odpowiednim wskazówkom oraz naszej pomocy możesz skutecznie przejść przez ten proces. Postępuj zgodnie z naszymi wskazówkami, a uzyskasz piękną, funkcjonalną tożsamość marki, która pomoże Ci przyćmić konkurencję, nawiązać kontakt z właściwymi ludźmi i opowiedzieć historię Twojej marki poprzez każdy element treści.
Czym jest tożsamość marki?
Czy to Twoje logo? Twoja paleta kolorów? Twój styl infografiki ? To wszystko i jeszcze więcej.
Tożsamość marki możemy zdefiniować jako zewnętrzny wyraz marki, w tym jej znak towarowy, nazwę, komunikację i wygląd. Dla nas tożsamość marki to suma tego, jak Twoja marka wygląda, czuje się i przemawia do ludzi.
Dlaczego potrzebujesz tożsamości marki?
Silna tożsamość marki nie polega na tworzeniu ładnych opakowań! Chodzi o skuteczne komunikowanie historii marki. Projektowanie to potężne narzędzie, które może zmienić sposób interakcji ludzi z Twoją marką na trzy ważne sposoby.
Co zawiera tożsamość marki?
Kiedy tworzysz tożsamość marki, w zasadzie budujesz zestaw narzędzi z elementami wizualnymi, które pomogą Ci skutecznie komunikować się. Może to być podstawowe lub obszerne, wszystko w zależności od potrzeb Twojej marki.
- Logo
- Paleta kolorów
- Typografia
- Fotografia
- Ilustracja
- Wizualizacja danych
Co sprawia, że tożsamość marki jest silna?
Posiadanie tożsamości marki na papierze nie oznacza, że Twoja tożsamość jest dobra lub skuteczna. Nawet jeśli zaprojektujesz każdy potrzebny element, może to nie pomóc w osiągnięciu długoterminowych celów.
Silna tożsamość marki musi działać dla wszystkich, zarówno dla zespołu wewnętrznego (np. ambasadorów marki, twórców treści), jak i dla osób, które będą z nią wchodzić w interakcje (np. klientów).
Aby naprawdę odnieść sukces, musisz zbudować tożsamość marki, która jest…
- Wyraźna: wyróżnia się wśród konkurencji i przykuwa uwagę ludzi.
- Niezapomniana: robi wrażenie wizualne.
- Skalowalna: może rosnąć i ewoluować wraz z marką.
- Elastyczna: może być używany w wielu różnych aplikacjach (Internet, druk itp.).
- Spójna: każdy element uzupełnia drugi.
- Łatwa w użyciu: jest intuicyjny i przejrzysty dla projektantów.
Jeśli zaprojektujesz tożsamość, która nie będzie rezonować z twoją grupą docelową lub w rzeczywistości nie odzwierciedla Twojej marki, zmarnujesz dużo pracy.
Jak zbudować tożsamość marki?
Aby wyjaśnić ten proces dla Ciebie, podzieliliśmy go na 10 kroków. Te kroki są wymienione w konkretnej kolejności, ponieważ różne elementy Twojej tożsamości są oparte na innych. Niezależnie od tego, czy budujesz nową tożsamość od podstaw, czy rozpoczynasz re-branding, postępuj zgodnie z tą sekwencją, aby zaprojektować silną tożsamość marki, która zapewni Ci sukces.
- Poznaj swój fundament
- Oceń swoją obecną tożsamość
- Skontroluj swoją konkurencję
- Doskonal kierunek wizualny
- Napisz opis marki
- Zaprojektuj swoje logo
- Wybierz swoją paletę kolorów
- Wybierz swoją typografię
- Zaprojektuj dodatkowe elementy (fotografia, ilustracja, wizualizacja danych…)
- Zbuduj wytyczne dotyczące marki
Jak wykorzystać swoją nową tożsamość marki?
Zaimplementuj system kontroli jakości, by zachować integralność marki w każdym punkcie.