Strategia content marketingu
Strategia content marketingu
W jaki sposób opracować skuteczną strategię content marketingu?
Wyznacz cele SMART
Pierwszą częścią strategii content marketingu jest wyznaczenie celów SMART. Powinny one być specyficzne dla Twojej firmy – prawdopodobnie uzupełnią Twoje szersze cele marketingowe i cele firmy.
Przedstawiamy kilka przykładów celów SMART:
- Popraw świadomośc marki
- Zwiększ przychody
- Zwiększ konwersję
- Popraw lojalnośc wobec marki
- Zwiększ zaangażowanie Klientów
- Buduj relacje i zaufanie wśród obecnych i potencjalnych Klientów
- Przyciągaj partnerów strategicznych
Określ swoje KPI
Ustaw kluczowe wskaźniki wydajności (KPI) dla swoich celów SMART. KPI to wymierne punkty danych, których możesz użyć do pomiaru rzeczywistej wydajności w stosunku do celu.
Przykłady:
-
Cel – Świadomość marki
KPI – Ruch w witrynie, obserwujący w mediach społecznościowych, zapisy do subskrypcji -
Cel – Lojalność wobec marki
KPI – Powracający klienci, promotorzy, recenzje produktów/usług, polecenia -
Cel – Zaangażowanie klienta
KPI – Polubienia, udostępnienia, obserwacje - Zdecyduj o rodzaju treści.
Wybierz rodzaj tworzonej treści. Aby to zrobić, zacznij od myślenia o docelowych odbiorcach.
Odpowiedz na następujące pytania dotyczące docelowych odbiorców, abyś mógł stworzyć listę odpowiednich dla nich rodzajów treści:
- Czego od Ciebie potrzebują Klienci?
- Jakie problemy / wyzwania chcą przezwyciężyć Twoi Klienci?
- Dlaczego potrzebują Twojego produktu lub usługi?
- Jak możesz pomóc im odnieść sukces?
Następnie przyjrzyj się różnym rodzajom treści, aby zdecydować, jakie rodzaje treści wykorzystasz.
Zdecyduj o rodzaju treści
Wybierz rodzaj tworzonej treści. Aby to zrobić, zacznij od myślenia o docelowych odbiorcach.
Odpowiedz na następujące pytania dotyczące docelowych odbiorców, abyś mógł stworzyć listę odpowiednich dla nich rodzajów treści:
- Czego od Ciebie potrzebują Klienci?
- Jakie problemy / wyzwania chcą przezwyciężyć Twoi Klienci?
- Dlaczego potrzebują Twojego produktu lub usługi?
- Jak możesz pomóc im odnieść sukces?
Następnie przyjrzyj się różnym rodzajom treści, aby zdecydować, jakie rodzaje treści wykorzystasz.
Wybierz swoje kanały dla treści
Gdy już zdecydujesz, jakiego rodzaju treści będziesz sprzedawać, nadszedł czas, aby wybrać konkretne kanały dla treści. Gdzie będziesz udostępniać swoje treści?
W przypadku niektórych typów treści kanał, z którym będziesz pracować, będzie oczywisty. Na przykład, jeśli tworzysz treści na Facebooku, Twój kanał będzie samą platformą społecznościową.
Ustaw budżet
Teraz ustal swój budżet. Zastanów się, jaki rodzaj treści tworzysz i na jakich kanałach je sprzedajesz.
Następnie zadaj sobie następujące pytania, aby określić swój budżet:
- Czy do tworzenia treści musisz kupić oprogramowanie lub technologię (np. oprogramowanie do projektowania graficznego, takie jak Adobe Photoshop, aparat do robienia wysokiej jakości zdjęć i filmów)?
- Czy potrzebujesz zatrudnić jakichkolwiek content marketerów lub specjalistów, takich jak artyści, pisarze, redaktorzy, projektanci)?
- Czy musisz płacić za przestrzeń reklamową?
- Czy potrzebujesz dostępu do określonych narzędzi lub zasobów, aby ulepszyć lub zmierzyć określony rodzaj treści?
Twórz i rozpowszechniaj treści
Twórz i rozpowszechniaj swoje treści, aby Twoi odbiorcy mogli je wykorzystać i ewentualnie dokonać konwersji. Aby mieć pewność, że stale tworzysz treści i udostępniasz je dotychczasowym i potencjalnym Klientom, użyj kalendarza mediów społecznościowych lub kalendarza treści redakcyjnych.
Pomoże to Twojemu zespołowi być na bieżąco ze wszystkimi tworzonymi treściami, a także pozwoli Ci zaplanować je z wyprzedzeniem.
Analizuj i mierz wyniki
Na koniec przeanalizuj i zmierz swoje wyniki, aby wprowadzić niezbędne zmiany, aby usprawnić działania content marketingowe i dotrzeć do większej liczby odbiorców.
Przyjrzyj się swoim celom SMART i KPI, aby określić sukces swojej strategii content marketingowej.