Projektowanie stron internetowych
Projektowanie stron internetowych
Ponad 15 lat doświadczeń w projektowaniu i wdrażaniu stron internetowych możemy podsumować jednym zdaniem. Otóż projektowanie stron internetowych, które działają, to projektowanie stron internetowych, które konwertują. „Konwersja” oznacza nakłonienie użytkownika do podjęcia określonej akcji. Gdy użytkownik wykonuje działanie, które ma wykonać Twoja witryna, Twoja witryna dokonała konwersji. Przykładem konwersji będzie, np. zapisanie się do newslettera, dokonanie zakupu, otwarcie konta lub dostęp do większej ilości treści na stronie.
Skuteczne projektowanie stron internetowych łączy kilka różnych elementów, aby promować konwersje. Obejmują one:
- Jasno przedstawione wybory dla użytkownika (im mniej wyborów użytkownik ma, tym mniejsze prawdopodobieństwo, że poczuje się przytłoczony i zdezorientowany)
- Oczywiste, wyraźne wezwania do działania
- Ograniczone elementy rozpraszające uwagę i dobrze przemyślana podróż użytkownika (tj. używanie wyłącznie obrazów i tekstu, które są w 100% związane z tematem na stronie, zawierające tylko przyciski prowadzące do pożądanych działań oraz używanie różnych czcionek do podkreślenia i wezwań do działania
- Responsywny projekt (projekt, który zmienia rozmiar i dostosowuje się do ekranu użytkownika, dzięki czemu witryna jest łatwa w użyciu na dowolnym urządzeniu: telefonie, tablecie, laptopie lub przeglądarce na komputerze).
- Czcionki o odpowiednim rozmiarze zgodne z hierarchią
- Odpowiednie, wysokiej jakości treści i obrazy, które przyciągają uwagę czytelników
- Równowaga między ilością tekstu i obrazów na każdej stronie.
Niestandardowe projektowanie stron internetowych
Czy warto zdecydować się na rozwiązanie niestandardowe? Dzięki całkowicie zindywidualizowanemu rozwiązaniu możesz dostosować swoją witrynę i markę do swojej strategii marketingowej i zapewnić docelowym odbiorcom niezrównane doświadczenia użytkownika.
Jak zbudować niestandardową stronę internetową?
Istnieje pięć podstawowych kroków do zbudowania niestandardowej witryny internetowej. Oczywiście każdy projektant stron internetowych będzie miał własne preferowane procesy tworzenia dostosowanej witryny internetowej, ale poniższe działania można dostosować do praktycznie każdej firmy, od niestandardowej witryny e-commerce po samodzielną stronę docelową zawierającą wyłącznie treść.
- Określ swoje cele
Co chcesz zyskać na swojej stronie internetowej? Przeanalizuj swoje potrzeby techniczne i handlowe. Projekt jest w pełni indywidualny, dlatego tez masz swobodę dodawania lub usuwania prawie wszystkich funkcji, które chcesz!Jeśli współpracujesz z agencją Adlife, nasi doświadczeni specjaliści są tutaj, aby stworzyć dla Ciebie projekt unikatowej strony internetowej od podstaw.
- Funkcjonalności
Mowa o określeniu funkcji oraz sposobu działania strony internetowej. - Projektowanie i budowanie
Zespół programistów Adlife rozpoczyna łączenie projektu i funkcjonalności Twojej witryny w jedną wyróżniającą się stronę internetową! - Testowanie
Jeśli witryna jest prawie gotowa, powinna przejść kilka etapów testów, aby sprawdzić, czy nie ma błędów i problemów z wydajnością. - Uruchom
Miej oko na jego wydajność w pierwszych dniach, aby upewnić się, że działa płynnie! Witryny zbudowane na zamówienie mogą wymagać większego wsparcia niż te oparte na szablonach, więc pamiętaj, aby monitorować swoją niestandardowo zaprojektowaną stronę internetową.
Jakie są zalety niestandardowego projektowania stron internetowych?
- Unikalny styl
Po pierwsze, Twoja witryna powinna to odzwierciedlenie tożsamości Twojej marki. Dzięki niestandardowemu projektowi graficznemu i profesjonalnemu projektantowi stron internetowych możesz zapewnić, że Twoja witryna będzie wyglądać i działać dokładnie tak, jak chcesz!
Dzięki spersonalizowanemu tworzeniu stron internetowych możesz pożegnać się z (większością) ograniczeń dotyczących układu, grafiki i funkcji. Mając cały świat projektowania stron internetowych na wyciągnięcie ręki, będziesz mógł stworzyć nie tylko niestandardowe logo, ale całą witrynę, która będzie w pełni pasować do Twojej marki. - Rankingi SEO
Tworząc swoją stronę internetową od podstaw, możesz stworzyć przyjazny dla SEO kod i wesprzeć swoją strategię content marketingu.
Korzystanie z niestandardowych układów stron, optymalizacja czasu wczytywania i zapewnienie responsywnego projektowania stron internetowych przyczynią się do najwyższej jakości doświadczeń użytkownika. A poprawa rankingu stron pomaga Twojej firmie przyćmić konkurencję i przyciągnąć więcej klientów. - Koncentracja na kliencie
Rozpoczynając projektowanie niestandardowych witryn internetowych, pomyśl o idealnej grupie docelowej. Następnie przeprowadź burzę mózgów, czego chcą od Twojego sklepu internetowego lub witryny do generowania potencjalnych klientów. Jak możesz zaspokoić ich potrzeby?
Dzięki całkowicie dostosowanemu projektowi witryny e-commerce , możesz wykazać się kreatywnością i opracować dostosowane do potrzeb rozwiązanie, które przekona klientów i sprawi, że będą wracać po więcej.
Możesz na przykład umieścić niestandardowe wezwanie do działania, które odpowiada potrzebom Twoich różnych klientów. Współpracując z Adlife masz pewność, że nasi projektanci i programiści pomogą Ci w pełni wykorzystać ten element. - Konkurencyjny
Najlepsza rzecz w projektowaniu niestandardowych witryn internetowych ? Żadna inna firma nie będzie miała takiej samej witryny jak Twoja ani tak solidnej strony.
Nawet najbardziej profesjonalny szablon lub motyw strony internetowej, który pozwala na elastyczne projektowanie stron internetowych, nie jest w 100% unikalny.Profesjonalni projektanci niestandardowych witryn internetowych w Adlife pomogą w stworzeniu nowego, pomysłowego sposobu sprzedaży produktów i usług w celu uzyskania jeszcze większych przychodów.
- Skalowalny
Jeśli tworzysz niestandardowy projekt strony internetowej, który jest całkowicie Twój, możesz go również skalować jako swoją firmę. Wystarczy kilka linijek kodu, aby Twoje projekty stron internetowych przetrwały próbę czasu, dostosowując się wraz z rozwojem Twojej marki!
Projektowanie i wdrażanie strony internetowej na WordPress
Odkryj porady i wskazówki, które pomogą Ci poprawić wrażenia użytkownika i zwiększyć konwersje.
Czym jest WordPress?
Dlaczego warto wybrać WordPress do stworzenia strony internetowej?
- Elastyczność i adaptacyjność
Na WordPressie możesz zrobić prawie wszystko, od stron internetowych dla małych firm po sklepy e-Commerce. Cokolwiek zdecydujesz się zrobić, WordPress będzie miał na to rozwiązanie. - Przyjazny użytkownikowi
Witryna WordPress może zostać uruchomiona w ciągu kilku minut, nawet jeśli nie masz żadnej wiedzy technicznej. Wszystko czego potrzebujesz to nazwa domeny i konto hostingowe. - Motywy i wtyczki
Podczas gdy motywy WordPress oferują szeroki wybór wyglądu i funkcji Twojej witryny, wtyczki to wyspecjalizowane funkcje, które zaspokajają określone potrzeby Twojej witryny, takie jak koszyki na zakupy, formularze kontaktowe, galerie i inne. - Wysoka pozycja
Ponieważ witryny WordPress są tak liczne i regularnie aktualizują zawartość, zawierają wtyczki i różnorodne narzędzia, które pomagają im tworzyć zaplanowane i zoptymalizowane treści. Często zajmują wyższą pozycję niż witryny, które nie są tworzone na WordPress.
Wszystko co powinieneś wiedzieć o projektowaniu landing page
Dowiedz się, jak zaprojektować landing page, aby dotrzeć do grupy docelowej i zwiększyć liczbę konwersji. Jak zrobić jak najlepsze pierwsze wrażenie?
- Projektowanie landing page Projektowanie landing page ma kluczowe znaczenie dla atrakcyjności przekazu skierowanego do docelowych odbiorców i odwiedzających witrynę. Powinien on zachęcić ich do przekształcenia się z leadów w subskrybentów lub klientów. Skuteczny projekt strony docelowej jest zgodny z marką, zawiera informacje o produkcie lub usłudze i firmie oraz zawiera odpowiednie oferty i wezwania do działania (CTA).
- Responsywny projekt Landing page z responsywnym projektem jest automatycznie wyświetlany na dowolnym urządzeniu. Dopasowuje się do dowolnego ekranu lub urządzenia (np. komputera stacjonarnego, laptopa, tabletu lub smartfona).Ponieważ tak wiele osób przeszukuje Internet z różnych urządzeń i lokalizacji, responsywny projekt jest niezbędny, aby zapewnić odwiedzającym i klientom przyjemne wrażenia na Twojej stronie.Chociaż zaleca się, aby cała witryna była responsywna, kluczowe znaczenie ma responsywny projekt landing page. Dlaczego? Ponieważ jest to pierwsza strona, z którą każdy odwiedzający wchodzi w interakcję i którą widzi, kiedy ją otwiera, więc wyjątkowe wrażenia użytkownika (UX) mają kluczowe znaczenie.Strony internetowe bez responsywnego projektowania mogą spowodować, że użytkownicy całkowicie porzucą Twoją witrynę lub pójdą na stronę konkurencji.Oprócz responsywnego projektu, istnieje wiele innych aspektów tworzenia i projektowania landing page, które wpływają na Twoją zdolność do przekształcania odwiedzających w klientów i poprawiania UX.
- Motywy i wtyczki Podczas gdy motywy WordPress oferują szeroki wybór wyglądu i funkcji Twojej witryny, wtyczki to wyspecjalizowane funkcje, które zaspokajają określone potrzeby Twojej witryny, takie jak koszyki na zakupy, formularze kontaktowe, galerie i inne.
- Jak zaprojektować skuteczny landing page?
Zdefiniuj grupę docelową i jej potrzeby.
Na wstępie zastanów się – kim są Twoi docelowi odbiorcy? i jak możesz rozwiązać ich problemy?
Planując projekt landing page, zastanów się, czego oczekuje i musi zobaczyć docelowa grupa odbiorców, gdy otworzą Twoją witrynę. Zadaj sobie następujące pytania, które mogą Ci w tym pomóc:
- Na jakie pytania landing page musi od razu odpowiedzieć Twoim odbiorcom?
- Jak możesz oznaczyć swój landing page, aby Twoi odbiorcy wiedzieli, że są we właściwym miejscu?
- Jaki przykuwający uwagę nagłówek, odpowiednią treść i wezwanie do działania możesz umieścić na swoim landing page, aby skutecznie zaspokajać potrzeby odbiorców?
- W jaki sposób mesz wyróżnić swój landing page względem konkurencji?
- Jak możesz uwypuklić wartość, jaką firma, produkty i usługi dostarczają Twoim odbiorcom?
Określ cel.
Aby projekt landing page odniósł sukces, musi mieć jasny cel. Gdy odwiedzający wchodzą na Twój landing page, powinni od razu wiedzieć, dlaczego strona istnieje.
Jasno zdefiniuj cel swojej strony w następujący sposób:
- Zwiększ liczbę konwersji, udostępniając odpowiednie CTA
- Zwiększ świadomość marki, dołączając formularz zapisu do biuletynu e-mail
- Zwiększ sprzedaż, wyświetlając swój najlepiej sprzedający się produkt
- Rozwiń większe zainteresowanie swoim produktem lub usługą, dołączając informacje o tym, jak rozwiązują one problemy użytkowników
Bez określonego celu strony docelowej użytkownicy mogą czuć się zdezorientowani co do tego, co zrobić po wylądowaniu na stronie lub nie mieć pewności, czy są we właściwym miejscu. Może to spowodować, że stracą zainteresowanie i całkowicie porzucą Twoją stronę. Wykorzystaj więc swój projekt, aby upewnić się, że Twoja strona docelowa ma jasny cel.
Napisz przyciągające nagłówki.
Celem i rolą nagłówka jest przyciągnięcie uwagi odwiedzających i/lub skłonienie ich do zrobienia czegoś. A to oznacza, że nagłówki powinny być kuszące, wywierające wpływ i zorientowane na działanie.
Jest to najprawdopodobniej jedna z pierwszych (jeśli nie pierwsza) rzeczy, które odwiedzający Twoją witrynę przeczytają o Twojej firmie.
Używając angażującego i opartego na wartości słownictwa w nagłówkach strony docelowej sprawiasz, że użytkownicy wiedzą, że dzięki konwersji i spędzaniu czasu w Twojej witrynie otrzymają coś wartościowego.
Zadbaj o aspekt wizualny i merytoryczny.
Zaprojektuj swój landing page:
- stosując spójne kolory i czcionki zgodne z marką,
- wykorzystując estetyczne wizualizacje,
- wdrazajac ekscytujące CTA.
Spraw, aby Twój landing page był pomocny:
- wstawiając treści, które odnoszą się do potrzeb i wyzwań Twojej grupy docelowej
- projektując CTA, które zapewniają odwiedzającym wartość
- dając odwiedzającym odpowiedź na pytanie – dlaczego powinni dokonać konwersji?
- upewniając się, że odwiedzający wiedzą, jak dokonać konwersji
- zapewniając odwiedzającym łatwy dostęp do Twoich danych kontaktowych
Najlepsze metody projektowania landing page
- Zidentyfikuj grupę docelową i jej potrzeby.
- Napisz atrakcyjny i pomocny nagłówek.
- Dołącz unikalne i wciągające wizualizacje.
- Upewnij się, że ma responsywny projekt.
- Zoptymalizuj go za pomocą CTA.
- Dodaj swoje informacje kontaktowe.
Tworzenie treści SEO
Co to jest treść SEO?
- „SEO” odnosi się do optymalizacji pod kątem wyszukiwarek lub procesu optymalizacji strony internetowej, aby potencjalny użytkownik mógł ją łatwo znaleźć za pomocą wyszukiwarek takich jak Google.
- Przez „treść” rozumiemy wszelkie informacje, które znajdują się w sieci i mogą być używane w sieci.
- Tak więc, łącząc te dwie koncepcje: treść SEO to dowolna treść stworzona w celu przyciągnięcia ruchu w wyszukiwarkach.
Co musisz zrobić, aby pozycjonować swoje treści internetowe?
- Badanie słów kluczowych Jeśli chcesz generować ruch przez wyszukiwanie, najlepiej zbadaj słowa kluczowe przed rozpoczęciem pisania. W ten sposób możesz skupić się na słowach kluczowych, dla których istnieje już pewna ilość wyszukiwani. Pisz w kierunku tematów, o których użytkownicy internetu już szukają informacji.
- Optymalizacja słów kluczowych Dowiedz się, gdzie i jak używać słów kluczowych w treści, aby zapewnić maksymalną wyszukiwalność.
- Organizacja treści Zawartość witryny powinna być zorganizowana w logiczny sposób. Jest to nie tylko dobre dla SEO, ale także pomaga odwiedzającym łatwo znaleźć inne powiązane treści. (Im dłużej pozostają w Twojej witrynie, tym lepiej).
- Promocja treści Zwiększ widoczność nowych treści, które tworzysz, udostępniając je w sieciach społecznościowych i tworząc linki do swoich treści (zarówno wewnętrznie, jak i z witryn zewnętrznych).
Rodzaje treści SEO
Strony produktów – to chleb powszedni każdej witryny e-commerce. Dobra strona produktu może służyć zarówno jako treść SEO, jak i strona docelowa PPC.
Wpisy na blogu – Blog to jeden z najłatwiejszych sposobów na tworzenie regularnego strumienia skutecznych treści SEO. Ogólnie rzecz biorąc, posty na blogu są bardziej angażujące i bardziej przyciągają linki niż strony produktów, więc mogą być świetnym sposobem na zbudowanie autorytetu dla Twojej witryny.
Artykuły – pomyśl o artykule prasowym, wywiadzie lub felietonie. Jest to główny rodzaj treści, które można znaleźć w większości witryn internetowych przypominających gazety lub czasopisma.
Listy – lista to tak naprawdę rodzaj artykułu, ale umieszczenie jej w postaci listy (takiej jak „10 sposobów na obniżenie rachunków za energię”) ułatwia skanowanie. Tego typu tytuły wydają się również bardziej klikalne, gdy znajdują się w wynikach wyszukiwania lub w kanałach mediów społecznościowych.
Przewodniki – to dłuższy fragment treści, który szczegółowo wyjaśnia, jak coś zrobić. Możesz opublikować pełny przewodnik w swojej witrynie lub możesz opublikować podsumowanie lub fragment, wymagający od zwiedzających wypełnienia formularza rejestracyjnego w celu zapoznania się z pełnym przewodnikiem. Może to być dobry sposób na generowanie leadów.
Filmy – ogólnie w sieci jest mniej filmów niż stron z tekstem. W związku z tym łatwiej jest ustawić pozycję na pierwszej stronie pod kątem konkurencyjnego słowa kluczowego, tworząc wideo zamiast artykułu. W zależności od rodzaju witryny lub firmy, którą prowadzisz, filmy mogą być świetnym sposobem na przyciągnięcie i dotarcie do odbiorców. Zastanów się nad stworzeniem samouczków wideo pokazujących, jak korzystać z Twoich produktów. Lub zilustruj proces związany z Twoją działalnością. Ważne w temacie SEO, możesz rozważyć dołączenie tekstowej transkrypcji swojego filmu.
Infografiki – zawierają dużo danych na jeden temat, mogą gromadzić wiele wyświetleń stron i linków. Jednak ze względu na to, że tak wiele treści jest osadzonych w obrazie i dlatego nie można ich odczytać jako tekstu przez wyszukiwarki, ważne jest, aby dokładnie zoptymalizować resztę strony.
Pokazy slajdów – są sposobem na wyświetlenie serii powiązanych obrazów. Czasami zdjęcia są ważniejsze niż tekst. Tutaj znowu ważne jest SEO twojego tytułu, podpisów, nazw plików graficznych, ponieważ wyszukiwarki mają mniej do „odczytania”.
Jak opracować strategię treści SEO?
Określ swoje cele
Najpierw określ swoje cele jako strony internetowej lub firmy. Czy chcesz zwiększyć sprzedaż w swojej witrynie? Czy zarabiasz na swojej witrynie za pomocą reklam i dlatego chcesz po prostu zwiększyć ruch i powrócić do czytelników? Twoje cele określą, na jakich rodzajach treści powinieneś się skupić.
Jeśli przede wszystkim starasz się zwiększyć sprzedaż produktów, Twoim głównym celem powinny być atrakcyjne, informacyjne strony produktów, zoptymalizowane zarówno pod kątem wyszukiwania, jak i konwersji. Twoim drugim celem może być pomocna treść bloga, która ilustruje, kiedy i jak korzystać z twoich produktów, łącząc się z odpowiednimi stronami.
Zdefiniuj swoich odbiorców
Poznaj swoich odbiorców – ankiety i oprogramowanie analityczne mogą pomóc Ci uzyskać lepszy obraz typowego gościa lub klienta. Zastanów się nad stworzeniem marketingowych person, które reprezentują idealnych użytkowników i klientów Twojej witryny. Następnie zastanów się, jakiego rodzaju treści szukałyby te osoby.
Utwórz kalendarz redakcyjny
Gdy ustalisz, do kogo kierujesz reklamy i dlaczego, możesz zacząć tworzyć kalendarz redakcyjny. Kalendarz redakcyjny to harmonogram, który dyktuje, kiedy będziesz publikować nowe treści i jakiego rodzaju będą to treści. Pomoże Ci to trzymać się regularnego harmonogramu (szczególnie ważne jest regularne tworzenie nowych treści, jeśli masz bloga), a także zapobiegniesz wymyślaniu tematu nowej treści w ostatniej chwili.
Analizuj i oceniaj
Wreszcie, bądź na bieżąco z danymi analitycznymi swojej witryny. Regularnie analizuj swoje treści SEO za pomocą audytów treści i audytów SEO (lub nawet całego audytu witryny), aby zobaczyć, co działa, a co nie. Istnieje wiele narzędzi i narzędzi do oceniania stron internetowych, które mogą w tym pomóc.
Audyty UX
Co może Ci powiedzieć Audyt UX i jakie są jego ograniczenia?
Audyt UX (User Experience Audit) to sposób na wskazanie obszarów, w których strona internetowa (jej poszczególne elementy) nie jest idealna. Ujawnia, które części witryny lub aplikacji przysparzają użytkownikom problemów i utrudniają konwersje. Podobnie jak w przypadku audytów finansowych, audyt UX wykorzystuje metody empiryczne w celu rozszerzenia istniejącej sytuacji i oferuje oparte na heurystyce zalecenia dotyczące ulepszeń, w tym przypadku ulepszeń zorientowanych na użytkownika. Ostatecznie audyt UX powinien dać Ci znać, jak zwiększyć konwersje, ułatwiając użytkownikom osiąganie celów w Twojej witrynie lub oprogramowaniu.
- Co działa, a co nie?
- Co te dane mówią o potrzebach użytkownika?
- Co zostało już wypróbowane i jaki wpływ miało to na metryki?
Sprawnie wykonany audyt UX niesie za sobą wiele korzyści dla produktu. Zapewnia praktyczne działania następcze oparte na dowodach empirycznych, a nie na przeczuciach. Obsługuje strategiczne plany projektowe. Tworzy metryki, które można wykorzystać w przyszłych poprawkach. Pomaga też formułować hipotezy na temat tego, dlaczego użytkownicy zachowują się w określony sposób i jak mogą się zachowywać w przyszłości. Co najważniejsze, przyczynia się do zwiększenia konwersji i ROI po podjęciu dalszych działań.
Kto powinien przeprowadzić audyt UX i kiedy?
Audyty są zwykle przeprowadzane na produkcie lub usłudze, która działa już od jakiegoś czasu i ma zaległości w danych do zbadania. Nowe funkcje i produkty z większym prawdopodobieństwem zostaną poddane testom użyteczności niż całościowemu audytowi.
Co do zasady, firmy bez dedykowanego zespołu UX mogą najwięcej skorzystać z audytu UX.