Jeżeli jesteś zainteresowany usługami, dzwoń teraz: : Piotr: +48 883 329 871 lub wypełnij formularz

Strategia content marketingu

Strategia content marketingu

Wyznacz cele SMART

Pierwszą częścią strategii content marketingu jest wyznaczenie celów SMART. Powinny one być specyficzne dla Twojej firmy – prawdopodobnie uzupełnią Twoje szersze cele marketingowe i cele firmy.

Przedstawiamy kilka przykładów celów SMART:

  • Popraw świadomośc marki
  • Zwiększ przychody
  • Zwiększ konwersję
  • Popraw lojalnośc wobec marki
  • Zwiększ zaangażowanie Klientów
  • Buduj relacje i zaufanie wśród obecnych i potencjalnych Klientów
  • Przyciągaj partnerów strategicznych

Określ swoje KPI

Ustaw kluczowe wskaźniki wydajności (KPI) dla swoich celów SMART. KPI to wymierne punkty danych, których możesz użyć do pomiaru rzeczywistej wydajności w stosunku do celu.

Przykłady:

  1. Cel – Świadomość marki
    KPI – Ruch w witrynie, obserwujący w mediach społecznościowych, zapisy do subskrypcji
  2. Cel – Lojalność wobec marki
    KPI – Powracający klienci, promotorzy, recenzje produktów/usług, polecenia
  3. Cel – Zaangażowanie klienta
    KPI – Polubienia, udostępnienia, obserwacje
  4. Zdecyduj o rodzaju treści.

Wybierz rodzaj tworzonej treści. Aby to zrobić, zacznij od myślenia o docelowych odbiorcach.

Odpowiedz na następujące pytania dotyczące docelowych odbiorców, abyś mógł stworzyć listę odpowiednich dla nich rodzajów treści:

  • Czego od Ciebie potrzebują Klienci?
  • Jakie problemy / wyzwania chcą przezwyciężyć Twoi Klienci?
  • Dlaczego potrzebują Twojego produktu lub usługi?
  • Jak możesz pomóc im odnieść sukces?

Następnie przyjrzyj się różnym rodzajom treści, aby zdecydować, jakie rodzaje treści wykorzystasz.

Zdecyduj o rodzaju treści

Wybierz rodzaj tworzonej treści. Aby to zrobić, zacznij od myślenia o docelowych odbiorcach.

Odpowiedz na następujące pytania dotyczące docelowych odbiorców, abyś mógł stworzyć listę odpowiednich dla nich rodzajów treści:

  • Czego od Ciebie potrzebują Klienci?
  • Jakie problemy / wyzwania chcą przezwyciężyć Twoi Klienci?
  • Dlaczego potrzebują Twojego produktu lub usługi?
  • Jak możesz pomóc im odnieść sukces?

Następnie przyjrzyj się różnym rodzajom treści, aby zdecydować, jakie rodzaje treści wykorzystasz.

Wybierz swoje kanały dla treści

Gdy już zdecydujesz, jakiego rodzaju treści będziesz sprzedawać, nadszedł czas, aby wybrać konkretne kanały dla treści. Gdzie będziesz udostępniać swoje treści?

W przypadku niektórych typów treści kanał, z którym będziesz pracować, będzie oczywisty. Na przykład, jeśli tworzysz treści na Facebooku, Twój kanał będzie samą platformą społecznościową.

Ustaw budżet

Teraz ustal swój budżet. Zastanów się, jaki rodzaj treści tworzysz i na jakich kanałach je sprzedajesz.

Następnie zadaj sobie następujące pytania, aby określić swój budżet:

  • Czy do tworzenia treści musisz kupić oprogramowanie lub technologię (np. oprogramowanie do projektowania graficznego, takie jak Adobe Photoshop, aparat do robienia wysokiej jakości zdjęć i filmów)?
  • Czy potrzebujesz zatrudnić jakichkolwiek content marketerów lub specjalistów, takich jak artyści, pisarze, redaktorzy, projektanci)?
  • Czy musisz płacić za przestrzeń reklamową?
  • Czy potrzebujesz dostępu do określonych narzędzi lub zasobów, aby ulepszyć lub zmierzyć określony rodzaj treści?

Twórz i rozpowszechniaj treści

Twórz i rozpowszechniaj swoje treści, aby Twoi odbiorcy mogli je wykorzystać i ewentualnie dokonać konwersji. Aby mieć pewność, że stale tworzysz treści i udostępniasz je dotychczasowym i potencjalnym Klientom, użyj kalendarza mediów społecznościowych lub kalendarza treści redakcyjnych.

Pomoże to Twojemu zespołowi być na bieżąco ze wszystkimi tworzonymi treściami, a także pozwoli Ci zaplanować je z wyprzedzeniem.

Analizuj i mierz wyniki

Na koniec przeanalizuj i zmierz swoje wyniki, aby wprowadzić niezbędne zmiany, aby usprawnić działania content marketingowe i dotrzeć do większej liczby odbiorców.

Przyjrzyj się swoim celom SMART i KPI, aby określić sukces swojej strategii content marketingowej.

Czy osiągnąłeś swoje cele i KPI?